tirsdag 28. februar 2017

Atter en sen kveld

Selv når det er tomt
Hyl og skrik til enhver tid
Froskespiseren

I dag var det nok en gang ettermiddagskift for meg og flertallige andre.
Det betydde som vanlig en sen kveld i går som førte til at jeg rullet vedmodig ut av sengen først litt etter 10:00 i dag morges og syntes dette var umenneskelig tidlig.
Når jeg omsider trasket ut i stuen lå Kristine på sofaen med bluetooth høytaleren i full gang, heldigvis var det for tidlig for dunkemusikk, selv for Kristine, så jeg slo meg ned.
Dagens frokost besto av noen mugne brødskiver med to forskjelllige typer skinke og en kopp varm kakao med en klype salt fordi Kristine insisterte på å presse på meg hennes snodige matvaner.
Sakte men sikkert våknet resten av saueflokken og det ble etterhvert ganske livlig i stuen ettersom de hvite sauene ikke var ferdigbreket fra dagen før, men også fordi vi hadde britisk barne-tv gående på fjernsynet.

Presis klokken 13:57 vandret Fredrik, Aurora, og undertegnede, ut ytterdøren med kurs mot hotellet.
Når vi ankom kjøkkenet var det den vanlige fordelingen av arbeid og som alltid ble jeg beordret rundt av den galne franskmannen, som fant ut at vi skulle starte med pastinakkstappe og bacon.
Når det kom til den stappen var det litt skuffende at jeg ikke fikk kjøre på med fløte og smør som jeg pleier, men selv om jeg aldri fikk noe klart svar på hvorfor, gjorde jeg som jeg fikk beskjed om og holdt meg til salt og pepper.
I dag var det enda en rolig dag med relativt lite å gjøre for de aller fleste, så dagen gikk ganske sakte frem til klokken nådde 17:00 og vi ble sendt på pause.
Maten i dag var det Fredrik som skulle stelle i stand, og med litt hjelp fra vår gode venn, Lokman, ble det curryris og fritert breiflabb på alle og enhver.

Etter en times pause tilbake i huset med god mat, irsk tv, og en brusboks var det tilbake til kjøkkenet for middagsrushet, vel... det blir nok ikke helt rett å bruke ordet "rush" ettersom det bare kom inn en håndfull bestillinger i løpet av kvelden, men vi holder oss til det.
Når vi kom tilbake hadde Kristine startet sitt skift og var i full gang med hva nå enn det er servitørene gjør når de ikke er noen gjester å forholde seg til, resten av skiftet mitt gikk med til organisering av kjøleskap, mekking av tomatsaus, og en god del vasking. Så mens Fredrik sto og ventet på bestillinger til restauranten var jeg atter en gang løpegutt for franksmannen. Ettersom det ikke var mange gjester ble vi tidlig ferdig med dagens nedvask og endte opp med å få gå hjem en halvtime før tiden siden det ikke var stort annet for oss å gjøre. Flokken spittet seg som vanlig og det var gjerne på tide å skrive litt på bloggen mens vi lette etter Fredrik sine bortkomne klær.

-Kristoffer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar