torsdag 16. februar 2017

De svakeste flykter hjem

Livets sirkel har nok en gang trått i kraft, og de standhaftige 7, har blitt 5. I dag morges, 09:00 fikk vi en siste avskjed fra en trist Silvia, og en overraskende munter Vegard, før de måtte videre på sin ferd tilbake til hverdagen.

Før vi visste ordet av det var klokken nærmet seg 10:00, og et innføringskurs i brannsikerhet, og generelle opplysninger om hotellet nærmet seg. 2 timer senere med mye informasjon på fremmede Irske aksenter var det tilbake til leiligheten i 1 time for så å mentalt forberede seg på første dagen i arbeidslivet. Selv om jeg er konditor, hadde jeg samme arbeidstider som kokkene, mens servitørene ikke begynte før 17:00.

Med tanke på at det var første dagen, var det dessverre ikke så mye å gjøre, derfor spurte min leder Carol meg om jeg visste hvordan man lager makroner, og mente med dette at jeg skulle lage. Jeg begynte med et selvfølge å le, før jeg forsto at hun var seriøs. Det skal ikke være nødvendig for meg å fortelle hvordan dette endt, det er dessverre ingen makronbilder å oppdrive, ettersom jeg ser ut til å ha forlagt absolutt alle bildene.
Videre hjalp jeg til der det trengtes, før jeg plutselig fikk ufrivillig ansvaret i drøye 3 timer, Carol måtte dra og fikse med noe kontorgreier, og forlot meg, dette resulterte i at jeg vasket hele den lille konditoravdelingen, og tok imot bestillinger, uvitende om hva de egentlig var, og satset på det beste.

Jo lenger ut på kvelden vi kom, jo mer hektisk ble det, og flere og flere desserter skulle bli laget. Vi tegnet med sjokolade på tallerker, og stelte i stand alt som trengtes, før vi faktisk fikk bestillingen, og kunne ta krem, sjokoladepynt, is, og andre ting som ikke burde så for lenge ute i romtemperatur.
Før jeg var ferdig for dagen fikk jeg beskjed om å planlegge hele to forskjellige desserter jeg skal lage i morgen til buffeen, jeg skal ha med oppskrift og fremgangsmåte, samt gjennomføre det, og ikke nok med dette, men det jeg lager skal faktisk bli servert. Auroras prestasjonsangst: 110%. Så hvis noen har noen tips til en jente i nød, plis kontakt, eller skriv i kommentarfeltet.

Etter en lang dags ærlig arbeid spankulerte kjøkken staben heimat, hvor Kristoffer mekket mat, Lie støvsugde, og jeg skrev på dette innlegget. I morgen er det Fredrik som står for loggen, la oss alle be til høyere makter, og ønske han lykke til.
 
Logginnlegg skrevet av Aurora Bredesen

2 kommentarer:

  1. Det var litt av en flying start, Aurora. Lykke til med dagens desserter:-)Desserten på bildet var i hvert fall nydelig...

    SvarSlett