søndag 26. februar 2017

Den første "siste" dagen

Ny dag, nytt bryllup

Mange desserter på gang

Svette skal tørkes




Se for den en eng med grønt gress, se for deg en skyfri himmel, med ville fugler som synger de fineste sanger. Og nå, se for deg Adrian som kommer stormende inn på rommet ditt og sier "skulle ikke du begynne på jobb for en halvtime siden?" Dette var min morgen, jeg våknet i full panikk, og i løpet av 1 minutt og 43 sekunder var jeg ute av huset, og jogget lett mot arbeidsplassen, i full uniform. Jeg hadde klart meg så lenge uten å komme for seint på jobb, og den ene dagen jeg skiver blogg, ja da skal jeg selfølgelig forsove meg... Da jeg kom på jobb så min kjære kollega Carol på meg, lo og sa "well good morning my dear, sleep well?" Full av skyldfølelse beklagde jeg for at jeg hadde kommet en halvtime for seint, og ble fort avbrutt av Carol "it happens to everyone, now go get some breakfast!" Noen bacon skiver senere, ble jeg satt i arbeid med å sette sammen noen av dessertene til bryllupet, vannbakkelsene hadde jeg dyppet i sjokolade dagen før, ostekaken var også ferdig på forhånd, så det eneste som gjenstod var å fikse med pavlovaene. Da dette var ferdig, viste Carol meg hvordan en dessert tallerken for bryllupet skulle se ut, og sa at jeg skulle lage 139 til. Sum av sumarium, fikk jeg fullt ansvar for dessertene til bryllupet, alt fra å tegne på tallerknene med sjokoladesaus, til å feste tallerknene inn i stativene og sette dem in på kjølen. Når det er sakt brukte jeg nokså lang tid, men resultatet ble kjempebra, både Carol, og sjefen Brian var i ekstase, og ble veldig fornøyd med resultatet. Da dessertene var ferdige, hjalp jeg til der det trengtes, og fikk fikse med scones bestillinger, favoritten min er mini scones som blir satt oppå Eiffeltårnet, de er rett og slett kjempesøte! Dagen gikk mot en slutt, og mitt shift var ferdig, da jeg kom hjem var det bare å slappe av med en god film, og vente til de andre kom hjem. Så mens jeg skriver dette blogginnlegget, har Fredrik og Adrian satte seg på sin utspekulerte faste plass i lobbyen, ja for der er det best internettdekning til å streame serie.
Innlegg skrevet av Aurora

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar