lørdag 25. februar 2017

når dagen er lang, er vi godt i gang

Når enda en kort natt er over og alarmen ringer klokken seks på en lørdag er vel ikke altid like klar men opp må man og en lang dag med et split skift stod for tur, arbeidsdagen gikk ut på å jobbe fra 7-13 for å så han en kort pause til klokken 18 hvor jeg jobbet til klokken 23 igjen.

Fokosten var like travel som alltid på en lørdags morgen, frokosten startet klokken 8 og etter 3 timer med rydding kunne vi endelig si hade til de siste gjestene som spiste frokost. For meg betydde det at det kun var et par timer igjen før jeg kunne ta en en god pause på 4 timer. Er ikke stort mye og si om den uten at jeg brukte 3 av de på å sove inn litt søvn, da jeg våknet igjen litt over fem var energien litt høyere og var klar for et noen litt gøyere timer med middag servering. Da jeg kom klokken 18 var de meste på stell og ikke mange minuttene til servicen startet. Det var duket for et par større besøk samt en 70års feiring i restauranten. Når aller bordene var ferdig med middagen var det fritt fram forn en vellfortjent middag om mn fortsatt kan kalle det ettersom klokken var blitt halv 11 på kvelden. Da ar det fritt fram på kjøkkenet for å forsyne oss men hvaen vi skulle ønske. Hetter hvert som magen var fornøyd igjen og hadde sluttet å skrike etter mat men nå skek av for mye mat var klokken blitt nokk til å dra hjem og slappe litt av. Ettersom jeg ikke har skift før klokken 17 imrg har jeg faktisk litt skjangse til og slappe av uten å beskymre meg for en alt for kort hvile.


Da meg, Fredrik og Aurora var på veien hjem tok vi oss en liten pustepause fra uniformen før vi tok valget og ta en tur til hotellet hvor vi har tilgang til internett, serier og bloggskriving blei vi sittende litt før de to andre bestemte seg for og snu hjem igjen og jeg begynne på bloggen før det også er min tur til og sikte mot sengen.

innlegg av Adrian.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar