fredag 17. februar 2017

Den Siste Musketer





Opp og hopp må vi

Adrian er ikke blid

Men på jobb må vi




Da er tiden endelig inne. Da den siste musketeren skal ut i dyst, for å skrive den beryktede bloggen. Så ja, her var vi nå da. Dagen startet for de fleste av oss i 10-11, med unntak av Kristine som hadde frokost vakt fra klokken 08:00 til 13:00. Så etter vi hadde våknet litt og slengt på oss noen klær gikk turen ned for å fikse noe frokost å putte i magen. 


Så etter en god frokost, dusj og en tur innom strykebrettet så delte saueflokken seg i to for å gå på jobb ettersom at Kristine hadde vært på jobb og Adrian begynte senere. Så da klokken var to var meg Aurora og Kristoffer i gang med skiftet vårt, og som i går så begynte jeg med å fin kutte kylling, tomat, salat osv. Før jeg skulle blande alt med majones og sette på kjøl. Men etter hvert som bryllupet skulle ha maten sin og tiden gikk så ble jeg hentet av en av kokkene som sa at jeg kunne hjelpe hun med serveringen.





Ettersom at jeg egentlig bar følte at jeg stod i veien hvor enn jeg stod. Så jeg ble med hun da. Hvor hun viste meg hvordan å lage og legge opp forskjellige forretter og grønnsaker til hovedrettene. Så etter å ha sett på hun i rundt 10-15 minutter, så sa hun plutselig og nå skal du lage en etter at hun akkurat hadde fått en bestilling på flere av den samme retten. Da lurte jeg virkelig faktisk om hun mente meg eller om det var noen som jeg ikke så som hun snakket til. Men ja, det var nok meg hun snakket til. Så her trasket jeg rundt, og tenkte hva var det jeg egentlig skulle gjøre. Men jeg satte nå i gang, og til slutt så fikk jeg nå laget denne raviolien som hun skulle ha. Etter hvert som tiden gikk så viste hun meg flere av forrettene som de lagde, og etter hvert som bestillingen rant inn så ble det nå bare til at jeg løp frem og tilbake der svett og varm for å lage disse rettene. 





Så etter 2,5 time var endelig siste bestilling sendt ut og jeg kunne puste lettet ut og endelig slappe av litt før vaskingen begynte.
Så etter hvert som bestillingene stoppet og tiden gikk begynte jeg å vaske litt benker og dører før jeg vasket den ene store komfyren. Da jeg endelig var ferdig med komfyren fikk jeg endelig gå hjem og slappe av etter en lang dag. Så da hele enheten var samlet igjen begynte Adrian å steke sine berømte pannekaker, hvor fikk blant annet fikk se litt pannekake akrobatikk som endte med en på gulvet. Så etter en hektisk dag med litt av hvert, så sitter vi her igjen og skriver bloggen. Så ja, takk for meg for denne gang også sees vi igjen i neste uke.   

1 kommentar:

  1. Hektisk... Og såååå deilig med pannekaker hver kveld. Dere må ha kjøpt inn en del egg.....

    SvarSlett