mandag 27. februar 2017

Siste uken


06 opp må han

Gretten og trøtt er han nok

Hvem er dette da?





Da var vi inne i siste uken før avreise fra Dublin, og turen gikk hjemover til Bergen. Men før den tid gjenstod noen jobbdager og fridager. Dagen i dag så starte de fleste av oss enten klokken 14:00 eller senere, med unntak av Adrian som var nødt til å stille våken og klar klokken 07:00 presis. Ettersom timene gikk så våknet flere av oss i sånn 11-12 tiden for å få i seg litt frokost og gjøre morgenstellet før en ny dag på jobb.

Da klokken nærmet seg 14:00 tuslet Jeg, Kristoffer og Aurora bortover mot jobben. Men da vi kom inn var det ikke noe lys på, og etter litt om og men og lyset som gikk av og på så fikk de det endelig til å være på. I dag ble jeg og Kristoffer fordelt på forskjellige seksjoner, og som vanlig ble Kristoffer med vår livlige franskmann i bar seksjonen mens jeg ble med den ene sous-chefen vår Lukman i Restaurant delen. Siden ferien her borte var over for alle så ble dette en stille dag med ikke så mye forberedelser til services senere den kvelden. Så det jeg begynte med var å brune bein og sånt til en kraft jeg skulle lage etterpå, og da det var gjort fant jeg frem grønnsaker som også skulle kuttes og oppi samme gryte. Da dette var unnagjort begynte jeg å forberede kylling ved å skjære av bein og overflødig fett, før jeg skulle krydre de og vakuumpakke de. Etter som tiden gikk, så plutselig Lucas til Kristoffer at han skulle få lage det han ville til lunsj for alle oss 8 på kjøkkenet den dagen. Etter litt frem og tilbake så ble det til at Kristoffer lagde en nudelsuppe med stirfry grønnsaker og fritert storfe, etter litt hjelp fra Lukman.

Etter alle elementene var laget så var det bare å anrette dette og nyte det. Så Lukman og vi tre satt os ned på pauserommet for å spise. Da tallerkenene var renset for mat og pausen var over gikk vi tilbake igjen på stasjonene våre. For oss i restaurant seksjonen så innebar de siste forberedelser før services begynte. Da bestillingen kom hadde sjefen min for dagen bestemt at jeg skulle stå for å anrette maten og sende den ut ettersom at han hadde vist meg hvordan den skulle legges opp.

Etter at alle bestillingene var laget og sendt ut så begynte ryddingen for fullt etterfulgt av vasking og sånt. Da vi var ferdig å rydde og vaske seksjonen vår fikk jeg lov til å gå hjem etter en rolig dag på jobb. Så etter litt klesvask og tv titting gikk turen bortover mot hotellet for internett og en siste finish på bloggen før den skulle bli levert også.   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar